21 Eylül 2007 Cuma

SPAGETTİ NAPOLİTEN

Eşimin en cok sevdigi yemek makarnadır, her gun her ogun makarna yese bile bıkacagını sanmıyorum. Yani şanslı bi kadınım :)) Ne yemek yapsam ki? sorusuna her zaman icin hazır bir cevabım var. Ustelik saatlerce ugraşıp yaptıgım yemeklerden bile daha cok ovgu alıyorum makarnayla :))) Ama tabi eşimin istedigi gibi makarna pişirmenin de bazı puf noktaları var. Spagetti olmalı, markası Nuhun Ankara olmalı,pişme suresi iyi ayarlanmıs olmalı,yapışmamalı tane tane olmalı,sosu guzel olmalı... Biz de en cok pişen makarna cesidi ise Spagetti Napoliten. Domatesli sosların spagettiye cok yakıştıgını dusunuyorum,siz de benim gibi dusunuyorsanız bir de benim tarifimden deneyin...


Malzemeler :

1 paket spagetti
5 adet domates
5 yemek kasıgı sıvı yag
1 cay kasıgı karabiber
1 cay kasıgı pul biber
1 tatlı kasıgı domates veya biber salcası
Tuz
(Dilerseniz 1 adet kucuk kuru sogan ve 1 diş sarımsak)

Yapılışı :

Bir tencereye 3/4 oranında su koyup 2 yemek kasıgı tuz atalım.
Kaynayınca spagettiyi kırmadan suyun icine koyalım ve istedigimiz kıvama gelinceye kadar ara sıra karıştırarak pisirelim.
Suyunu suzup,yapısmasını engellemek icin soguk sudan gecirelim.
2 yemek kasıgı sıvı yagı tencerede kızdırıp spagettiyi icine koyalım,karıstırıp altını kapatalım(bu sekilde spagetti birbirine yapısmaz ve istenirse sossuz da yenilebilir).
Diger tarafta domateslerin kabuklarını soyup rendeleyelim.
3 yemek kasıgı sıvı yagı tavaya alıp salca ve baharatları koyalım,domatesleri ve tuzu da ekleyip sosu hazırlayalım.
Tabaga istedigimiz miktarda spagetti koyup uzerine sostan gezdirerek servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: