21 Eylül 2007 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI KEK

Bu haftasonu yaptıgım kekin tarifini artık hepinizin yakından tanıdıgı sevgili Tugba gonderdi. Ben de coktandır kek yapmak niyetindeydim,yani Tugba gene hızır gibi yetişti :))) Kekin tadı tam benim sevdigim gibi oldu, şekeri tam yerindeydi ve dokusu pamuk gibi havalı ve yumuşaktı. Oyle cok tatlı insanı kesen (yani bir dilimle doyuran) kekleri sevmiyorum. Tugba kendi tarifinde hazır satılan kek şekerlerinden kullanmıştı, ben degişiklik yapmak istedim ve damla cikolata,fındık,hisndistan cevizi kullandım (biraz ne bulduysam koydum gibi olmuş). Alternatif olarak; kakaolusu,uzumlusu,cevizlisi yapılabilir,hayal gucunuze ve damak tadınıza kalmış. Bir de icine iri dovulmus fındık koyup uzerine cıkolata sos dokulse mukemmel olur.Biraz daha yazarsam, daha bu keki bitirmeden kalkıp gene kek yapmaya başlayacagım :))) Hadi siz de bir an once mutfaga :)))




Malzemeler :

3 adet yumurta
1 su bardagı şeker
1 su bardagı su veya sut (Ben bardak su+1/2 bardak sut kullandım)
1/2 su bardagı sıvı yag
2-3 su bardagı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
4-5 yemek kaşıgı damla cikolata
1 su bardagı dovulmus fındık
1 cay kasıgı tarcın
1 yemek kaşıgı hindistan cevizi

Yapılışı :

Yumurta(oda sıcaklıgında) ve şekeri köpük köpük olana kadar mikserle cırpalım.
Un haric diger malzemeleri koyup karıştıralım.
Unu kek kıvamına gelene kadar azar azar ekleyelim.
Tarifte 2-2,5 su bardagı demesine ragmen benim kekim 3 su bardagı un aldı.
Hamur hazır olunca yaglanmış kek kalıbına dokup,180C de 40 dakika kadar pişirelim.
Afiyet olsun.
Not : Damla cikolata,fındık,hindistan cevizi,tarcın yerine damak tadınıza uygun baska malzemeler de kullanbilirsiniz.İlk iki resim benim kekimden sonraki iki resim Tugbanın kekinden.

Hiç yorum yok: