21 Eylül 2007 Cuma

PRATİK PASTA

Habersiz gelen misafirler iin ya da geleceginden heberim oldugu halde başka birşey yetiştiremedigim durumlarda sık yaptıgım bir tarif bu. Adını ben koydum belki başka yerlerde başka isimlerle karşınıza cıkmıştır. Ama eminim hic bir isim bu kadar yakışmaz, cunku gercekten son derece pratik (ve lezzetine doyulmaz). Hele bir de benim gibi hindistan cevizinin tadını seviyorsanız mutlaka denemelisiniz,coco star tadında bir pasta :))) Tarifte bir kac noktaya acıklık getirmekte fayda goruyorum. Hem pratik hem de acıklık getirilecek noktalar mı var demeyin :))) Sadece bazı kısımları fazla kendi damak tadıma gore yaptıgımdan acıklamak istedim. Pişirme suresini 15-20 dakika diye verdim mesela. Aslında 15. dakikada alabilirsiniz ama ben ustunu fazla cıtır sevdigim icin biraz daha fırında tutmayı tercih ediyorum. Gene aynı sekilde orjinal tarif cevizle olmasına ragmen ben fındıgı daha cok sevdigim icin fındıklı yapıyorum ve iri dovulmus fındık kullanıyorum. Bir de her zaman hazır pandispanya kullanmak zorunda degilsiniz,istediginiz bir tariften kendi pandispanyanızı hazırlayabilirsiniz. Bu tarifin bir guzel yanı da evde kalan keklerinizi ya da kalıptan parcalanarak cıkan pandispanyalarınızı degerlendirebilirsiniz. Pratik dedim, habersiz gelen misafirler icin dedim diye beklemeyin, hemen mutfaga girin ve deneyin :)))




Malzemeler :

1 adet kakaolu hazır pandispanya(sadece 1 katı kullanılacak)
1 su bardagı hindistan cevizi
1 adet yumurta
1 cay bardagı pudra şekeri
1 cay bardagı sıvı yag
1 cay bardagı dovulmus fındık
Pandispanyayı ıslatmak icin dilediginiz bir karısım

Yapılışı :

Yumurta ile şekeri,şekerler eriyip köpük köpük bir karışım elde edene kadar cırpalım.
Sıvı yagı,hindistan cevizini ve fındıgı ekleyelim.
Pandispanyanın bir katını kelepceli kalıba koyup diledigimiz şekilde ıslatalım. Hindistan cevizi sutu,şekerli sut,kahveli sut ya da meyve suyu olabilir.
Islattıgımız pandispanyanın uzerine hazırladıgımız karışımı duzgunce yayalım.
175C lik fırında uste yakın bir şekilde 15-20 dakika uzeri kızarana kadar pişirelim.
Ilık ya da soguk olarak servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: