20 Eylül 2007 Perşembe

ACİL DURUM YEMEĞİ : TAVUK SOTE

Haftasonu canım arkadasım Denizin nisan ve nikah toreni icin Duzici(Osmaniye)ndeydim. Nikah sahidi olmanın verdigi gururu ve arkadasımı oyle mutlu gormenin sevincini yasadım. Bu sevincime bir de uzun zamandır gormedigim arkadaslarımı gormenin sevinci eklendi. Tabi mutluluk ne kadar coksa geri donup is dunyasına adapte olmak da o kadar zor oldu benim icin. Ve bu yaz nisan dugun o kadar bol ki; bu sevinc-yorgunluk-adaptasyon uclemesini daha cook yasayacaga benziyorum. Ama sikayetci miyim? Hayııır :))) Gezmeyi ve arkadaslarıyla vakit gecirmeyi seven bir insan olarak bundan sıkılacagımı ve sikayet edecegimi hic sanmıyorum. Pazar gunu doner donmez misafir agırlamak durumunda kaldım. Sevgili kuzenim,esi ve tatlı mı tatlı ogulları misafirimiz oldu. Cok acele tarafından biseyler yapmam gerekiyordu. Yemege tarhana corbası,tavuk sote ve pilav yapıp sıcak havayı da goz onunde bulundurarak salatalara agırlık verdim. Cayın yanına pogaca yaptım ve bi kac gun once yaptıgım acıbadem kurabiyelerini(tarifi bir kac gun sonra verecegim) ikram ettim. Ve tatlı olarak da incirli tatlı yaptım. Aslında tam bir macera dolu mutfak seruveni oldu benim icin :))) Pogacayı mayalı hamurdan yapmayı dusunmustum ama evde maya yoktu,deep freezeden tavuk sote icin tavuk bonfile yerine tavuk butları cıkarmısım,incirli tatlının kremasına koymak icin nisastanın olmayısı da tam tuz biber oldu :))) Ama herseye ragmen guzel ve begenilen seyler cıktı ortaya ve cok keyifli birgun gecirdik. Bu kadar sey yazıp tarif vermeden olmaz di mi :)) Tavuk sotenin tarifini asagıdaki linkte bulabilirsiniz.



Malzemeler :

1 kg tavuk bonfile
1 tatlı kasıgı domates salcası
1 tatlı kasıgı biber salcası
Tuz,karabiber,pulbiber,kekik,kimyon,kuru nane ve istege gore diger baharatlar
5-6 yemek kasıgı sıvı yag

Yapılışı :
Sıvı yagı tavaya koyalım,icine diledigimiz baharatları diledigimiz miktarda atalım.
Birkac dakika sonra salcaları da koyup iyice karıstıralım.
Daha sonra kusbası dogranmıs tavuk etlerini de koyup karıstıralım ve tavanın agzını kapatalım.
Etler once suyunu salacaktır;sonra suyunu cekmeye basladıgı zaman tuzunu ekleyip karıstırıp,suyunu tamamen cekene kadar pisirelim.
(Pisirme esnasında ara sıra tavukları karıstırmakta fayda var,bu sekilde hem baharatla karısmaları homojen olur hem de esit piserler)
Bir catal yardımıyla yumusayıp yumusamadıgını kontrol edip ocaktan alalım.
Pilavla beraber servis yapalım.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler elif abla harikasın ;)