20 Eylül 2007 Perşembe

SARMAL POĞAÇA



Gectigimiz hafta icinde nobetimiz vardi. Nobet oldugu zamanlar genel de benim ya da eşimin annesi burda olur ve işin yemekle ilgili kısmı bana duşmezdi. Ama bu sefer iş başa duştu,hem lezzetli hem doyurucu hem de kolay yenilebilir yani sofra kurmadan ayak ustu atıştırılabilir birseyler yapmam gerekiyordu. Bu tarifi de oğrencilik gunlerimde annemdeki bir dergide gormuş cok begenmiş ve tarifini almıştım ama yapmak kısmet olmamıştı. Şimdi deneme zamanı diye duşundum aslinda risk aldıgımın farkındaydım ama denemeye değer dedim kendi kendime ve gercekten de değdi. Tum poğacalar bir anda yendi bitti,eşim "hep bundan yapsan olur mu?Zor bir tarif mi?" dedi cekinerek :))) Bu arada ben tarifteki gibi kekikle degil kurutulmuş maydanozla hazırladım pogacayı,kekik sevmeyenler icin alternatif olabilir. Bir de eğer buzdolabında bir gece bekletmek istemezseniz ya da vaktiniz yoksa oda sıcaklıgın da 4-5 saat bekletebilirsiniz. Umarım severek yapar ve yersiniz.

Malzemeler :

4 su bardağı un
1,5 su bardağı ılık sut
1 paket kuru maya (2 tatlı kaşığı) ya da 1 paket yaş maya
4 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
10 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin
3 adet yumurta
200 gram beyaz peynir
2 yemek kaşığı kekik

Yapılışı :

Sut,maya ve 2 yemek kaşığı şekeri bir kaba koyup 15 dakika kadar bekletelim.
Diğer tarafta un,2 yemek kaşığı şeker, tuz ve ufak parcalara ayırdığınız 8 yemek kaşığı tereyağı ya da margarini bir kaba alalım.
Uzerine sutlu karışımı dokelim.
2 adet yumurta sarısını ilave edip karıştıralım.
Yumuşak kıvamlı ele hafif yapışır bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
Hamuru ağzı kapalı buyukce bir kaba koyup buzdolabında bir gece bekletelim(en az 6 saat).Hamur mayalı olduğu icin hacim artışı oluyor ve miktarı 3-4 katına ıkıyor,bunu dikkate alarak uygun buyuklukte bir kaba koymak gerekli.
Hamuru ertesi gun dolaptan cıkarıp,hafif unlanmış tezgahta dikdortgen şeklinde,yaklaşık 35x45 cm boyutlarında acalım.Olcmeniz gerekmez,ne cok ince ne de cok kalın olmayacak şekilde acabilirsiniz.
Hamuru actıktan sonra uzerine 2 yemek kaşığı erimiş tereyağ ya da margarini surelim.
Kekikle karıştırdığımız peynir rendesini de uzerine yerleştirip,enine ikiye katlayalım.
Katladıktan sonra bir miktar daha acalım(boylelikle hamur ve ic malzeme iyice karışmış oluyor). Daha sonra hamuru 1 cm lik şeritler halinde keselim.
Bu şeritleri iki ucundan tutup ters yone doğru saralım(resimdeki gibi) sonra da kendi etraflarında sarıp poğaca haline getirelim.
Tum şeritleri aynı şekilde hazırlayıp yağlanmış fırın tepsisine dizelim.
1 yumurta sarısını 1 yemek kaşığı suyla karıştırıp uzerine surelim.
200C de yaklaşık 20 dakika pişirelim.
Sıcak sıcak servis yapalım.
Afiyet olsun.

1 yorum:

elifin terazisi dedi ki...

Merhaba,çok nefis görünüyor.Buzdolabında mayalanması çok ilginç;deneyeceğim.Bana da beklerim.Sevgiler...