21 Eylül 2007 Cuma

ÇOCUKLUĞUMDAN KALMA LEZZET : MOZAİK PASTA

Cocukken annemin bize en cok yaptıgı pastalardandı mozaik pasta. Buzdolabında sogumasını sabırsızlıkla beklerdik. Benim cogu zaman cabuk olsun diye pastayı buzluga koymak gibi hain planlarım olurdu :))) Sonra kardeşim ve ben biraz daha mutfak işlerine hakim olmaya başladıgımızda (ki bu yaş cogunuzun sandıgı gibi 14-15ler degil sadece 8-9) mozaik pastayı kendi kendimize yapar olduk. Calışan bir annenin cocukları olmanın getirdigi avantaj ya da dezavantaj, olaylara neresinden baktıgınıza baglı... Daha 5 yaşındayken, 3 yaşındaki kardeşimin de sorumlulugunu alarak bize bakacak birini bulana kadar birkac gun(belki de hafta) evde yalnız kalmam gerekmişti. Erken yasta sorumluluk almak,sonrasında hayatım boyunca sorumluluk bilincimin saglam olmasını sagladı ama bazen de ustume gereksiz sorumlulukları alarak durumu abarttım :))) Konudan epey uzaklaştım. Ne diyorduk?Mozaik Pasta :))) İşte o gunlerde bizim evde cook populer olan mozaik pastayı yıllar varki yapmadım ve yemedim. Yeni yeni tarifler denemekten bu eski gozdemize sıra gelmedi sanırım. Sagolsun Tugba tarifi ve fotografları yolladı da,mozaik pasta ilk fırsatta yapılacaklar arasına girdi. Umarım dener ve begenirsiniz...


Malzemeler :

1/2 paket (125 gr) margarin
2 yemek kaşıgı un
2 su bardagı sut
1 su bardagı toz şeker
2 yemek kaşıgı kakao
1 paket vanilin
1/2 kg petit beurre biskuvi
1 su bardagı ceviz(istege baglı)

Yapılışı :

Sut ile şekeri karıştıralım.
Diger tarafta margarini derin ve geniş bir kaba alıp eritelim.
2 yemek kaşıgı unu koyup kavuralım.
Un renk degiştirmeye başlayınca şekerli sutu yavaş yavaş karıştıra karıştıra ekleyelim.Unun topaklanmaması icin bu aşamada cok dikkatli olmak lazım.
Sutun tamamını ekleyince kakao ve vanilini koyup kaynayana kadar karıştıralım.
Erimiş cikolata gorunumuda bir sos elde etmemiz lazım.
Soguduktan sonra biskuvileri kucuk kucuk kırıp cevizle birlikte sosun icine koyalım.
İyice karıstırıp sera freshin icine boşaltalım, piramit şekli verip sera freshi saralım( isterseniz poşet de kullanabilirsiniz).
Buz dolabında 4-5 saat bekletip dilmleyerek servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: