20 Eylül 2007 Perşembe

ACI BADEM KURABİYESİ

Coktandır acı badem kurabiyesi yapmaya niyetleniyordum ve bu konuda internette arastırmalar yaptım. Maalesef ki okudukca hevesim kırıldı. Yorumlar hep aynı noktada bulusuyordu;evde yapılan acı badem kurabiyesinin dısarda satılanların lezzetini yakalaması mumkun degil :( Diger taraftan pastanelerde satılanların gercek bademle yapılmadıgı daha ucuz oldugu icin fındık kullanıldıgı ve badem esansı katıldıgı soyleniyordu. O zaman gercek olmayan bir acı bademe ne kadar o kadar cok para veriyorduk? Herseye ragmen denemeliyim diye dusundum. İnternette buldugum tariflerden kendime gore bir tarif yarattım ve uyguladım. Sadece 1 kez bile yapacak olsam,sonu husranla bile bitecek olsa denemeliydim. Vee korkulan sey gerceklesmedi,acı bademlerim son derece lezzetli oldular,sadece biraz ince olduklarından pastanede satılanlardan daha kıtır kıtırdılar,umdugundan daha cok yayılmıslardı. Bu sorun da pirinc ununu biraz fazla koyup hamurun kıvamını arttırarak ya da acıbademleri kk kek kağıtlarına koyup yayılmasına izin vermeyerek asılabilir diye dusunuyorum. Bence misafirlerine degisik ikramlarda bulunmak isteyenler icin iyi bir alternatif olabilir. Ayrıca cok bereketli bir tarif,40 civarında kurabiyemiz oldu,ben sehir dısındayken tuketim azaldıgı icin bir kısmı kaldı,onları da rondodan gecirip un haline getirdim ve buzdolabına kaldırdım,bakalım ilerleyen gunler de bu undan ne yapılacak :)))



Malzemeler :

3 adet yumurta akı
1 su bardağı ekilmiş badem
1/2 su bardağı ekilmiş fındık
1 su bardağı toz şeker
1 ay bardağı bardağı pirinç unu

Yapılışı :

İsterseniz tarifi hazır cekilmiş bademle (toz badem) hazırlayabilirsiniz.
Eğer butun bademden hazırlayacaksanız badem miktarı cekilmeden once 1,5 su bardağı kadar olmalıdır.
Bu durumda bademleri kabuğunun soyulması icin sıcak suya atıp 10 dakika kadar bekletelim.
Daha sonra kabuklarını soyup kurulayıp ronodo ya da robota alalım.
Uzerine fındığı ve toz sekeri koyup calıstıralım.
Bademin sekerle birlikte cekilmesinde durumunda bademin saldığı yağı seker ceker ve daha lezzetli kurabiyeler elde edebiliriz.
Karısım un haline gelinceye (undan biraz daha kalın gorunumlu olabilir,onemli olan homojen olması ve buyuk parcaların bulunmaması) kadar ekmeye devam edelim.
Diğer tarafta yumurta aklarını kopuk kopuk olana kadar cırpalım.Yumurtanın icine pirinc ununu ve rondodan gecirdiğimiz karısımı koyup tahta kasıkla karıstıralım.
Akıskan kıvamlı bir hamur elde etmemiz lazım.
Daha sonra yağlı kağıt serilmis bir fırın tepsisine aralıklı bir şekilde birer tatlı kasığı hamurumuzdan koyalım.
Hamur ck kabarıp yayıldığından mumkun olduğu kadar kucuk parcalar almak ve aralıklı koymak da fayda var.
Tepsi hazır olduğunda serince bir yere koyup 10 dakika bekletelim,bu arada da fırınımızı 170 C ye ayarlayıp calıstıralım.
Daha sonra tepsiyi fırına yerlestirip uzeri kahverengimsi bir renk alana kadar 25 dakika kadar pişirelim.
Eğer uzerlerinin parlak gorunmesini isterseniz, fırına koyduktan 15 dakika kadar sonra üzerleri sertlesmeye basladığında fırcayla sekerli su sürüp pisirmeye devam edebilirsiniz.
Pistikten sonra kağıttan ayırıp soğuması için bekletip, servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: