21 Eylül 2007 Cuma

PÜF NOKTASI-I

Bir sureligine fotograf makinasız kalacagım maalesef :((( Bu durum beni epey uzdu, alışmıştım her yaptıgımın fotografını cekmeye. Hatta bir fotografcılık sitesine de uye olmuştum ve kendimi bu konuda geliştirmeye calışıyordum. Ama gene de en zor geleni yaptıgım tariflerin fotograflarını cekememek. Bu gecici sure icinde, daha once yaptıgım ama yayınlayamadıgım tarifleri yazmayı dusunuyorum ya da sizlerden gelenleri. Elifin Koşesi boş kalmayacak yani :)) Bugun yazı var ama tarif yok, onun yerine mutfakta hayat kurtaran puf noktalarından bahsetmek istiyorum. Zaten hepinizin bir cogunu bildigine eminim ama derli toplu, hepsinin bir arada olması daha cok işe yarayabilir diye dusundum. Su an icin aklıma gelenleri yazıyorum,belki de bunu seri haline getirebiliriz; Puf Noktaları-1, Puf Noktaları-2, Puf Noktaları-3 ... :))) İşinizi bir nebze kolaylaştırabiliyorsam ne mutlu bana :))) İşte ilk aklıma gelenler(yani en sık kullandıklarım)

*Hamur işlerinizde, ozellikle kabarması gerekenlerde, unu ve kabartma tozunu ayrı bir kapta karıstırıp diger malzemelerinize eleyerek ilave ederseniz daha iyi sonuc alacagınıza eminim.

*Kurabiyelerde ve keklerde yumurtaları oda sıcaklıgında kullanmaya dikkat edin.

*Kek yaparken yumurta ve şekerin cırpılması kabarması icin cok onemlidir. Bu noktada şeker tamamen eriyene kadar yaklaşık 10 dakika cırpmak gerekir. Eger yumurtaları teker teker ekleyip cırparsanız cok daha iyi kabaran kekleriniz olur.

*Yaglanmış fırın tepsisine diye belirtildigi durumlarda tepsiyi sıvı yag ile degil de margarin ambalajıyla yaglarsanız hem tepsi daha kolay temizlenir hem de yaptıklarınız tepsiden daha kolay ve parcalanmadan cıkar.

*Meyve sebzelerin daha uzun omurlu olması icin yıkamadan dolaba koyun ve tuketmeden hemen once yıkamaya ozen gosterin.

*Kurabiyelerinizi agzı sıkı kapalı kutuya koydugunuz halde ilk gunku tazeligi olmadıgından şikayet ediyorsanız; kurabiye kutusunun icine 1-2 tane kesme şeker koyun. Şeker kutudaki fazla nemi cekecek ve kurabiyeler yumuşamayacaktır. Tuzlu kurabiyeler icin de bir kap icinde tuz koyabilirsiniz.

*Kekin icine koydugunuz fındık ceviz gibi maddelerin dibe cokmesinden şikayetciyseniz,bunları hamura koymadan once una bulamayı deneyin ve malzemelere en son olarak ilave edin.

*Benim en cok başvurdugum yontemlerden biri de dar agızlı şişe ve surahileri temizlerken, 1/3 une kadar su doldurup icine 1 yemek kaşıgı pirinc,bulgur vs. atıp calkalamaktır. Bu sekilde sungerle ulasamayacagınız yerleri temizleyebilirsiniz. Annem de bu iş icin demlenmis caydan kalan taneleri kullanır,yani benden daha tutumludur :))

*Gene hepimizin bildigi gibi eger tarifte yumurta aklarını kar gibi olana kadar cırpın diyorsa bir tutam tuz ilave edip cırpmak cok daha iyi sonuc alamamızı saglayacaktır.

*Fırında pişireceginiz pasta ya da yemeklerde pişirme suresinin en az yarısı kadar fırın kapagını acmayın.

*Hazır corbaları tatsız buluyor ama gene de pratik oldugu icin yapmak zorunda kalıyorsanız, tarhana corbası icin muthis bir onerim var. Corbayı ambalajında belirtildigi gibi pişirdikten sonra, bir kasede 2 yemek kaşıgı yogurt ile 1 yumurtanın sarısını cırpıp corbanın icine karıstırın ve bir kac dakika daha kaynatın. Tadına doyamayacagınız bir corba olacak.

Şimdilik bu kadar,sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok: