21 Eylül 2007 Cuma

İSLİM KEBABI

Cumartesileri işe gec gidiyorum. Ogleden once yarım gunumu temizlige ve zaman kalırsa yemek yapmaya ayırıyorum. Bu cumartesi Ramazan olmasının da verdigi duyguyla degişik bir yemek yapmak istedim. Ancak dolabı actıgımda hayal kırıklıgına ugradım, dolap tamtakır olmasa da benim hayallerimdeki tarifleri karşılaması mumkun gorunmuyordu, alışverişe cıkmak ise inanılmaz derecede gozumde buyudu :(( Zaten kısıtlı olan seceneklerden patlıcanı sectim ve patlıcanların yanına arkadaş aramaya koyuldum. Derin dondurucuda bekleyen kıyma gozume ilişti ve daha once hic denememe ragmen,elimde tarifi olmamasına ragmen islim kebabı yapmaya karar verdim. Tarifini internette arayıp bulabilirdim ama evde olmayan bir malzeme vardır ve başka bir yemek aramaya koyulurum diye vazgectim. Aslında bu kadarcık malzemeyle ve son anda verilmiş bir kararla , sonucta islim kebabı taklidi yapan birşeyler yapmak bile bana yetecekti :))) Ve kolları sıvayıp koyuldum işe,sagolsun Esra da bana yardım etti ve enfes bir iftar yemegi cıktı ortaya. Siz de denemek isterseniz işte tarifi...



Malzemeler :

4 adet ince uzun patlıcan
1 adet sogan
1 adet domates
2 adet carliston biber
1 su bardagı kadar kıyma
Tuz,karabiber,pul biber,kekik,kimyon ve dilediginiz diger baharatlar
2 dilim bayat ekmek ici
Sıvı yag
1 tatlı kaşığı domates salcası
1 tatlı kaşıgı biber salcası

Yapılışı :

Patlıcanları yıkayalım.
Fotograftaki gibi karşılıklı iki kenarını soyalım.
Boylelikle dilimlediginizde her bir dilimin dış kenarları kabuklu kalacaktır.
Patlıcanları dikine ince ince dilimleyelim.
Sıvı yagda kızartıp kagıt havlu uzerine alalım.
Diger tarafta koftemizi hazırlayalım.
Soganı rondodan gecirip kıyma ve diger malzemelerle karıştırıp yoguralım.
Ceviz buyuklugunda parcalar koparıp yuvarlayalım.
Kofteleri de cok az yagda kızartıp kagıt havlu uzerine alalım.
Biberleri ve domatesi yıkayıp dilimleyelim.
Salcaları 1,5 su bardagı sıcak suyla karıştıralım.
Patlıcan dilimlerini ikişer ikişer bir kase icine fotografta gordugunuz gibi artı şeklinde yerleştirelim.
Ortasına kofteyi yerleştirip karşılıklı uclarını kapatalım.
Uzerine bir dilim domates bir dilim biber koyup kurdanla tutturalım.
Tum patlıcanları bu şekilde hazırladıktan sonra bir fırın kabına yerleştirip,uzerine salcalı su gezdirip fırına verelim.
200 C de 25 dakika pişirelim.
Sıcak sıcak servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: