21 Eylül 2007 Cuma

DÜĞME KURABİYE

Kurabiyeleri seviyorum. Hem yapmasını hem yemesini. Yapması kolay, bir cok malzemeyle aromayla yuzlerce cesit kurabiye yapabilirsiniz. Dilediginiz şekli verebilir, gunun anlam ve onemine gore şekillendirebilir susleyebilirsiniz. Benim gibi tatlıya duskun insanlar icin yemesi de cok keyifli. İster sade isterseniz cayla kahveyle... Bir de uzun sure saklayabilme avantajı var tabi. Yapıp agzı kapalı bir kutuya koyarsınız ve canınız her istediginde elinizin altındadır. Bunları yazarken kendimi Kurabiye Canavarı gibi hissettim. Cocuklugumuzun sevimli kahramanı, kurabiyeye aşık kukla :))) Canavar demeye de dilim varmıyor, kim bulduysa bu ismi. Once serce parmagını havada tutarak kibarca yemeye calısırdı kurabiyeyi ama sonra kontrolunu kaybedip saldırırdı kurabiyelere. Onun kadar olmasa da ben de bazen kurabiye gorunce kontrolumu kaybedebiliyorum :))) Benim gibi kurabiye canavarlarına bir yeni tarif daha sunmaktan gurur duyarım,tarifi aşagıda. Afiyetle...



Malzemeler :
200 gram margarin ya da tereyagı
3/4 su bardagı toz şeker
1 adet yumurta
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
Alabildigi kadar un (yaklaşık 2 su bardagı)
4-5 yemek kaşıgı cilek receli
Yapılışı :
Oda sıcaklıgındaki margarini toz şekerle iyice karıştıralım(elimizde ya da mikserde olabilir).
Daha sonra yumurta, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip karıstırmaya devam edelim.
Azar azar un ilave ederek istedigimiz kıvamda bir hamur elde edene kadar karıştırmaya ve yogurmaya devam edelim.
Hamurumuz hazır olunca yarım saat kadar buzdolabında bekletelim.
Daha sonra hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar koparıp ortasına parmagımızla cukurlar acarak yaglı kagıt serilmis fırın tepsisine dizelim.
170C lik fırında 12-15 dakika pisirelim.
Pistikten sonra sıcakken,ortalarındaki boşluklara cilek receli koyalım ve soguduktan sonra servis yapalım.
Afiyet olsun.
Not : Bu olculerle yaklasık 35 tane kurabiye yapılıyor.Ben cilek recelini catalla ezip marmelat haline getirerek kullandım,yemesi daha keyifli oldu. Dilerseniz cilek yerine baska receller de kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: