20 Eylül 2007 Perşembe

İNCİRLİ TATLI


Bu tatlıyı geçenlerde bir arkadaşımda tatmıştım. Etimek tatlısına(ki cok severim) benzeyen goruntusu tadına bile bakmadan cezp etmişti beni :))) Tadı da goruntusu kadar guzeldi. Tabi ki hemen tarif alındı ve ilk fırsatta denendi ve evde de kabul gormesiyle birkac kez daha yapıldı. Sonra o arkadaşımla tekrar karşılaştığımda bu tatlıdan konu acıldı ve oğrendim ki muhallebinin icine krem şantiyi toz halde katmak gerekiyormuş,oysa ben her seferinde krem şantiyi sutle hazırlayıp muhallebinin icine kattım ve sonutan da çok memnun kaldım. O yüzden de burada tarifi kendi yaptığım gibi vermekte bir sakınca görmedim. Sanırım tek farkı krema miktarının daha çok olması ve dolayısıyla daha kalın bir tabaka oluşturması. Bu tatlı bana etimek tatlısını hatırlattığı kadar anneannemin yaptığı sutlu incirli bir tatlıyı da hatırlattı. Çocukluğumdan beri bayıldığım ama anneannem dışında da hic bir yerde karşılaşmadığım bir tatlıyı, annem de ara sıra benim ısrarımla yapar ama anneanneminkinin yerini tutmaz :))) Ben de bir gun yapma cesaretini kendimde bulabilirsem,en azından fotoğraflarını sizinle paylaşmak isterim. İncir ve tatlı sevenler için tariflerimiz devam edecek...


Malzemeler :

Keki için :
1 su bardağı toz seker
6 adet incir
1 su bardagı dovulmus ceviz ya da fındık
1 su bardagı un
3 adet yumurta
1 paket kabartma tozu

Serbeti icin :
1,5 su bardagı su
1/2 su bardagı toz seker

Muhallebisi icin :
4 yemek kasıgı nisasta
4 yemek kasıgı un
1 litre sut
5 yemek kasıgı toz seker
50 gram margarin ya da arzuya gore tereyagı
1 paket krem santi ve ambalajında belirtilen miktarda sut

Yapılışı :

İncirleri ıslatıp kucuk kucuk dograyalım.
Yumurta ve sekeri köpük köpük olana kadar cırpalım.
Ceviz,un,kabartma tozu ve inciri ekleyip dikdortgen ya da kare bir fırın kabına alalım.
160C de pisirelim(cevizlerin sertlesmemesi ve tadının acılasmaması icin düşük ısıda pisirmeye dikkat edelim).
Kek piserken muhallebisini hazırlayalım.
Sutun icine seker,un ve nisastayı koyup,surekli karıstırarak dusuk ısıda kaynayana kadar pisirelim.
Kaynadıktan sonra margarini koyalım ve eridikten sonra ocaktan alalım.
Muhallebiyi ocaktan aldıktan sonra hazırladıgımız kremsantiyi ilave edip mikserde birkac dakika cırpalım.
Kek pistikten sonra 5-10 dakika ılıması iin bekleyelim.
Serbet malzemelerini ( su ve seker) karıstıralım(pisirmeden).
Bu karısımı kekin üzerine dökelim.
5 dakika kadar kekin serbeti cekmesini bekleyelim.
Daha sonra muhallebiyi kekin uzerine yayıp,buzdolabına koyalım.
2-3 saat buzdolabında beklettikten sonra kesip servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: