20 Eylül 2007 Perşembe

İRMİK HELVASI

Esim irmikli tatlıları pek sevmediginden olsa gerek,hemen hemen hic yapmadıgım bir tariftir irmik helvası ama ben cok severim :))) Zaman zaman olsa da yesek dedigim ama tek basıma yemek istemedigm icin vazgectigim olur. Gene boyle bir hal icindeyken kendimi ocagın basında helva yaparken buldum. Sonu husran olan cok az tecrubem vardır,ilk irmik helvası yapısım da bunlardan biridir. Helva cok lezzetliydi ama sert ve topak topak olmustu. Yarısından cogunu bu yuzden yiyememistik :((( Annemin verdigi tarife birebir uymustum. Annem yapınca yumusacık ve puruzsuz olan tarif ben yapınca nasıl o hale gelmisti? Cevabını yıllar sonra verebiliyorum ki ; ben sutu ilave edince sıcramalardan korkup can havliyle , dogru duzgun karıstırmadan , kapagı kapatıvermistim. Hal boyle olunca da helva topak topak olmustu. Her irmik helvası yapısım da veya yiyisim de gozumde canlanan bu tablo beni o talihsiz(!) gune goturur , helvanın tadıyla karısan hafif bir gulumseme olusturur yuzumde...


Malzemeler :

1 su bardagı irmik
1 su bardagı sut
1/2 bardak toz seker
1/2 su bardagı sıvı yag
2 yemek kasıgı dolmalık fıstık

Yapılışı :

Yagı derin bir tencereye koyalım.
Fıstıkları ve irmigi ilave edip rengi degisene kadar kavuralım.
Baska bir kapta soguk sutun icinde sekeri eritelim ve irmige ilave edelim.
Bu asamada cok sıcradıgı icin dikkatli olmak da fayda var.
Guzelce karıstırıp 3-4 dakika pisirip altını kapatalım.
Agzını kapatıp demlenmeye bırakalım.
Daha sonra kaselere koyup servis yapalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: