21 Eylül 2007 Cuma

BİBER SALÇASI

Kırmızı biberi ne kadar cok sevdigimi soyleyip duruyorum :))) Mevsimi diye olayı biraz abarttım galiba,bugunlerde evde kırmızı biberin icine konmadıgı yemek ya da salata yok gibi. Hele bir de bu ayki etkinlik konusu "mezeler ve aperatifler" olunca, bana gun dogdu :))) Mezelerimi kırmızı biberden hazırlamayı tercih ettim.Biber salcasını ise hem yemeklerde kullanmayı hem de ekmege surup yemeyi cok seviyorum. Ozellikle yaz aylarında domates salcasına yerine domates kullanıp, salca olarak sadece biber salcası kullanıyorum. Hem farklı bir lezzeti var hem de evde yapıldıgı icin daha saglıklı buluyorum. Ustelik yapımı da cok kolay(rondolar cıktıgından beri). Eskiden hatırlıyorum da annem biberleri defalarca kevgirden gecirerek salca yapardı. Ugraşır,yorulurdu... Salcayı annemle beraber yaptık,anne eli degen herşey gibi cok lezzetli oldu. Denemek isterseniz tarifi aşagıda ...



Malzemeler :

Kırmızı biber
Tuz
(Miktarlarını istediginiz gibi ayarlayabilirsiniz, 1 kg salca yapmak icin 3 kg biber gerekiyor, tuzunu gene damak tadınıza ve kullanım amacınıza gore ayarayabilirsiniz)

Yapılışı :

Biberleri yıkayıp cekirdeklerini cıkartalım.
Ortadan ikiye (dik olarak) kesip teflon bir tencereye sıra sıra yerlestirelim.
Uzerine tencerenin tabanını kaplayacak kadar su koyalım (biberler de suyunu salacagı icin fazla su koymaya gerek yok).
Biberler yumuşayana kadar kısık ateşte pişirelim.
Ocaktan alıp ılımasını bekleyelim ve ılıdıktan sonra kabuklarını soyalım.
Kabuklarını soydugumuz biberleri rondodan gecirelim.
Daha sonra bir tencereye alıp tuzunu ekleyelim.Karıştıra karıştıra kısık ateşte salca kıvamına gelene kadar pişirelim.
Soguduktan sonra kavanozlara koyup uzerini kapatacak kadar zeytin yagı gezdirelim (cabuk bozulmaması kuflenmemesi icin).
Kavanozları buzdolabında muhafaza edelim.Yemeklerimizde ve kahvaltılarımızda gonul rahatlıgıyla kullanalım.
Afiyet olsun.
Not 1 : Kaynatma sırasında cok fazla sıcrıyor dikkatli olun,ocagın etrafına kagıt sermek en iyisi :)))
Not 2 : Fotografta gordugunuz patates kızartması degil, kaşar peyniridir :)))

Hiç yorum yok: