4 Ekim 2007 Perşembe

ÇİKOLATA SOSLU SAKIZLI MUHALLEBİ



Bugünlerde, oruçtan dolayı kan şekerim düştüğünden midir bilinmez, sürekli tatlı bişeyler istiyor canım. Dün akşamda resmen bir kriz yaşadım ama bu sefer sadece tatlı değil sakızlı tatlı krizi :)) O kadar fena bastırdı ki;internetten bir tarif aramayla bile kaybedecek zamanım yoktu. Daha önceden tarifini verdiğim damla sakızlı rulo pastanın tarifi için sofra dergisini çıkarttım ve muhallebisini yapmaya koyuldum. Krizim muhallebiyi kuplara paylaştırıp tencerede kalanı kaşıklamamla son buldu. Tüm bunları yaparken dışardan nasıl görünüyordum çok merak ediyorum :)) Eşimin önerisiyle kupların üzerini çikolata sosla süsledim,daha bir güzel oldular. Nasılsa ben tencerede kalanı yiyerek emelime ulaşmıştım,artık dilediğim kadar süslemesiyle uğraşabilirdim.Bir de fındık kırıp dövüp serpiştirdim üstüne tam oldu :)) Sonra da soğumasını zar zor bekleyip muhallebimi doyana kadar yedim. Sıra sizde,bence bir an önce denemelisiniz :)))

Malzemeler :

Muhallebisi için :
125 gram (yarım paket) margarin
1 su bardagı un
1 su bardagı toz şeker
1 adet damla sakızı
1 paket vanilya
1 litre sut

Çikolata sosu için :
1,5 çay bardağı süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı nişasta
100 gram bitter çikolata

Yapılışı :

Margarini teflon tencereye koyup eritelim.
Margarin erdikten sonra unu ekleyip rengi değişene kadar karıştıra karıştıra kavuralım.
Daha sonra azar azar sütü ekleyelim ve hızlıca karıştırmaya devam edelim.
Tüm sütü bu şekilde ekledikten sonra şekeri de ilave edip karıştırarak kaynamasını bekleyelim.
Kaynadıktan sonra damla sakızı ve vanilini koyup koyulaşana kadar pişirelim.
Ocaktan alıp mikserle 5 dakika çırpalım.
Böylece hem daha çabuk soğuyor hem de pürüzsüzleşiyor.
Muhallebiyi kuplara paylaşıtırıp soğumaya bırakalım ve çikolata sosu hazırlayalım.
Bunun için; sütün içine şekeri ve nişastayı koyup karıştırarak kaynatalım.
Kaynadıktan sonra küçük parçalara kestiğimiz çikolatayı içine atalım ve karıştırarak eritelim.
Kabuk tutmaması için sık sık karıştırarak soğutalım ve muhallebi kuplarının üzerine paylaştıralım.
Birer kaşık dövülmüş fındıkla süsleyip buz dolabına koyalım ve soğuduktan sonra servis yapalım.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar,oncelikle bu guzel siteniz ve paylastiginiz tarifler icin size tesekkur ederim.Yillar once annemle beraber cikolata soslu sakizli muhallebi yapardik,ailecek o kadar cok severdik ki bagimlisi olmustuk diyebilirim :) ama daha sonra o guzelim tatlinin tarifini kaybettik ve malesef tarifi hatirlayamadigimiz icin yeniden yapamadik ama o enfes tatlinin tarifi sonunda sizin sitenizde karsima cikti,o kadar cok mutlu oldum ki,sanki cocukluguma ait birseyi bulmus gibi...Su an yurtdisindayim ailemden uzak,ve evime dondugum ilk gun anneme o cok sevdigi tatliyi hazirlayabilirim artik...Yeniden cok tesekkurler,sevgiyle kalin...

elifin tarifleri dedi ki...

Sevgili Uykusuz,
yorumunu okuyunca çok mutlu oldum. Umarim tatliyi yaptığında çocukluğundaki lezzeti bulursun. Seni o günlere birazcık olsun yaklaştırabilirsem ne güzel.
Sevgiler...