31 Aralık 2007 Pazartesi

STICKY TOFFEE PUDDİNG


Öncelikle herkesin yeni yılını kutlamak istiyorum. Her yeni yılın bir öncekinden daha güzel geçmesini,bir önceki yıl olmasını istediğimiz ama gerçekleşmeyen olayların bu yıl gerçekleşmesini,bir önceki yıl yaptığımız hataları tekrarlamamayı,yeni yılda pişmanlıkların ve keşkelerin olmamasını isteriz. Umarım yeni yıl tüm güzellikleriyle gelir ve tüm dilekleriniz gerçek olur :))
Tarifimize gelince İngilizlerin meşhur tatlısı “Sticky Toffee Pudding”. Hurmayı çok seven,sadece Ramazanda değil 4 mevsim evinden eksik etmeyen biri olarak çoktandır denemeyi istediğim ve tadınca epeyce geciktiğimi bir kez daha kabul ettiğim bir tarif. Tarifi buradan aldım ancak üzerinde eldeki imkan ve malzemelere göre küçük değişiklikler yaptım. Sosu burdaki tarife göre daha fazla yaptım ama bence keke kesinlikle tam denk geldi. Çok hoş karamelli aromaya sahip ve çok iyi kabaran bir kek oldu.

Bu arada fotograflar pek güzel çıkmamış ama ben tarifi bugün yayınlamak istediğim için gene de koydum.Siz fotograflara aldanmayın ve denemekte geç kalmayın :))





Malzemeler :

Kek için :
1 su bardağı hurma (40 adet)
1 çay kaşığı vanilya ekstresi
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı sıcak su
¾ su bardağı toz şeker
1 adet yumurta
40 gram margarin
2 su bardağı un

Toffee sos için :
50 gram margarin
200 ml krema
1 su bardağı esmer toz şeker
3 yemek kaşığı su

Yapılışı :
Hurmaları yıkayıp sıcak suyun içine atalım ve 5 dakika kaynatalım.
Daha sonra sıcak sudan soğuk suya alalım ve bir kaç dakika bekleyip,kabuklarını soyalım,çekirdeklerini çıkartalım.
Hurmaları 1 su bardağı su ve vanilya ekstresi ile birlikte ocağa yerleştirelim ve 2 dakika süreyle karıştırarak kaynatalım.
Bu işlermi derin bir kapta yaparsak taşmasını engellemiş oluruz.
Bu arada fırını 185C ye ayarlayalım ve çalıştıralım.
20X30 cm ebatındaki fırın kabımızı yağlayıp bir kenara koyalım.
Bir kapta margarin ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpalım.
Yumurtayı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Bu karışıma un,kabartma tozu ve karbonatı eleyerek koyalım.
Hurmalı karışımı da ekleyip hafifçe karıştıralım.
Kek hamurunu fırın kabına döküp 175C ye ısıttığımız fırında 40 dakika süreyle pişirelim.
Ben bu kadar sürede üstünün fazla kızaracağını düşünerek,ilk 20 dakika fırının altına yakın pişirdikten sonra,orta sıraya çıkartıp 20 dakika daha pişirdim.
Kek pişerken toffee sosu hazırlayalım.
Bunun için tüm malzemeleri karıştırıp ocağa yerleştirelim.
Kısık ateşte karıştıra karıştra pişirelim.
Kaynayınca ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.
Soğurken üzerinde oluşan köpükleri kaşıkla alalım.
Kek piştikten sonra dilimleyelim ve soğumuş olan sosu üzerine dökelim.
Tekrar fırına koyup 4 dakika dada pişirelim ve ılık olarak servis yapalım.
Eğer benim gibi tek kişilik kaplarda denemek isterseniz sosu dökmeden önce kekin üzerine bıçakla 2-3 çizik atarak sosun kekin altına kadar ulaşmasını sağlamalısınız.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: