8 Şubat 2008 Cuma

İNCİRLİ RULOLAR



Bu kurabiyeri uzun zaman önce yaptım aslında ama fotograflarını hiç beğenmediğim için yayınlamamıştım,sonradan neden fotografları güzel çıkmadı diye (ya da güzel çekemedim :)) ) böyle güzel bir tattan sizi mahrum edeyim diye düşündüm :)) Tarifi Dr.Oetker kabartma tozu ambalajından aldım.Fotografı olmayan bi tarifi yapmak cazip olmasa da genelde Dr.Oetkerin tarifleri çok güzel oluyor.Eğer siz de incirli, üzümlü, tarçınlı tatları seviyorsanız tarif tam size göre...

Malzemeler :

Hamuru için :
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
2,5-3 su bardağı un

İçi için :
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı süt
½ çay bardağı toz şeker
5 adet kuru incir
½ çay bardağı kuru üzüm
½ çay bardağı dövülmüş fındık
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı kakao

Yapılışı :

İlk olarak iç malzemeyi hazırlayalım.
Bunun için incirleri yıkayıp ince ince dograyalım.
Diğer malzemeleri de ilave edip iyice karıştıralım.
Hamur için pudra şekeri ile yumurtayı çırpalım.
Sıvı yağı ve yoğurtu ilave edip karıştırmaya devam edelim.
Kabartma tozu ve unu da eleyerek koyalım ve ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurmaya devam edelim.
Hamurumuz hazır olunca iki eşit parçaya bölelim.
Her ikisini de yarım santimetre kalınlığında dikdörtgen şeklinde açalım ve içine harcımızdan koyalım(maalesef dikdörtgenlerin ebatını ölçmek aklıma gelmedi).
Uzun kenarından rulo şeklinde saralım ve ruloların üzerini bir mutfak beziyle kapatıp buzlukta yarım saat bekletelim.
Bu sürenin sonunda çıkartıp 1 cm kalınlığında dilimleyelim ve bu dilimleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim.
Onceden 175C ye ısıtılmış fırında 25 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.




3 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerinize saglik.

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM, YINE YOZGATLI BIR HEMSERIME RASTALDIGIM ICIN BENDE COK MUTLUYUM. BURDA O KADAR GUZEL ARKADASLIKLAR EDINDIMKI, ANLATAMAM. ZIYARET EDIP YORUM BIRAKTIGIN ICIN TESEKKUR EDERIM. BENDE IADEYI ZIYARETE GELIP BIRDE INCIRLI RULONDAN KAPIP GIDIYORUM. EH KOKUSU TAAA BENIM BLOGUMA GELMISTI, ALMADAN OLMAZ DEMI ??? ELLERINE SAGLIK...

sevimin sayfasi dedi ki...

rulolar nefis olmus
bir tane de ben kaptim (denemek icin canim);-)
ellerine saglik