28 Ocak 2008 Pazartesi

AŞURE


Bunu da yapabildim ya, oldum artık ben :)) Kim tutar beni :))
Malum aşure ayındayız ve ben aşureye bayılırım. Komşulardan sağolsun aşure getirenler oldu ama “biri aşure getirse de yesem” diye beklemeyi kendime yediremedim. Hemen msnden anneme ulaşıp ayrıntılıca aşurenin tarifini aldım. Akşam eve giderken eksik malzemeleri alıp koyuldum işe. İnanın alışverişini yapmak bile müthiş bir keyifti benim için :)) Yapımı da düşündüğümün aksine kolaydı. Sonuçta annemin aşuresini aratmayacak görüntüde ve lezzette olunca keyfim katlandıkça katlandı :)) Bol fotograflı bir post olmasından bu belli oluyor sanırım :))
Bu tarif benim için bir taşla iki kuş oldu aynı zamanda :)) Sevgili Saliha'nın evsahibeliğini yaptığı logosuna ve konusuna bayıldığım Geleneksel Tatlılar etkinliğine de bu tarifle katılıyorum ve sevgili evsahibemize şimdiden kolaylıklar diliyorum.


Aşağıdaki upuzun yazı gözünüzü korkutmasın. Ben sadece tüm püf noktalarını vermek istedim. Hadi korkmayın,deneyin…

Malzemeler :

1 su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasulye
2 su bardağı aşurelik buğday
1 çay bardağı pirinç
5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı doğranmış kuru incir
1 su bardağı doğranmış kuru kayısı
1,5 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı fındık
1 çay bardağı kuş üzümü
1 çay bardağı dolmalık fıstık
10 adet karanfil
Sıcak su
Üzerini süslemek için tarçın,fındık,nar,vs.



Yapılışı :

İlk olarak bir gece önceden nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı kaplarda üstünü kapatacak kadar su ilave ederek bekletelim.
Gene bir gece önceden aşurelik buğdayı bir tencereye alalım 4-5 su bardağı su ilave edip bir taşım kaynatıp ocaktan alalım.
Ertesi gün buğdayı,nohutu,fasulyeyi ve 1 çay bardağı pirinci düdüklü tencereye koyalım.
Pirinç hem aşuremizin beyaz olmasını sağlıyor hem de özlü olmasını. Pirinç kullanmayıp kıvamı nişasta ile yakalamak da mümkün ama pirinçlisi daha lezzetli oluyor.
Pirinci de tencereye ekleyip üzerine 10 su bardağı sıcak su ilave edelim ve 40 dakika pişirelim.
Buğday çok köpürdüğü için düdük kısmından taşma olabilir.
Mutlaka en kısık ateşte pişirelim ve düdüğünden su sızmaya başlarsa altını kapatıp tekrar açalım.
Tahıllarımız pişerken meyvelerimizi hazırlayalım.
Kayısı ve inciri doğrayalım.
Üzümü ayıklayalım.
Bu üçünü bir tencereye alıp 5 bardak su ve 2 yemek kaşığı toz şeker ekleyelim.
Kısık ateşte kaynayana kadar bekleyelim.
Kaynayınca fındık, kuş üzümü ve dolmalık fıstığı ekleyip meyveler yumuşayıncaya kadar 8-10 dakika kaynatalım.
Düdüklüdeki malzemeler pişince onları suyuyla birlikte süzmeden daha büyük başka bir tencereye alalım.
Meyveleri de suyunu süzerek aynı tencereye alalım.
İncirden dolayı meyvelerin kaynadığı su koyu renkli oluyor. Aşuremizin görüntüsünün daha güzel olması için bu suyu koymuyoruz. Ama ziyan olmaması için komposto suyu gibi içilebilir.
Bir cezveye yarım çay bardağı su koyup karanfilleri içine atalım ve kaynayınca karanfilleri atıp suyunu alalım.(Karanfilleri direk aşurenin içine de atabilirsiniz)
Malzemelerimizi tencereye koyduktan sonra 2 su bardağı sıcak su ve 5 su bardağı toz şekeri de ilave edelim.
Su ve şeker miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
Su miktarını ayarlarken aşurenin soğurken bir miktar koyulaştığını göz ardı etmeyin.
Karanfilleri kaynattığımız suyu da ekleyip kısık ateşte sürekli karıştırarak şeker eriyene kadar pişirelim.
Bu noktada aşure dibine tutabilir,bu yüzden karıştırmayı hiç bırakmamalıyız.
Daha sonra altını kapatıp, servis kaselerine paylaştıralım ve soğuduktan sonra fındık,tarçın ya da narla süsleyip servis yapalım.
Afiyet olsun.

Not : Dilerseniz aşureye ceviz de koyabilirsiniz.Ancak ceviz aşurenin rengini kararttığı için pişerken değil de piştikten sonra üstüne süsleme malzemesi olarak kullanmanızı tavsiye ederim.

6 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
etkinlik icin cok yerinde bir tarif hazirlamissin, harika görünüyorlar her iki süslemeliside, ellerine saglik diyorum.

Ben etkinlik icin daha ne yapacagimi bulamadim, ama artik birseyler bulmam gerekiyor.

Selamlar ve öptüm canim..

umran dedi ki...

Ellerine saglik Elif'cigim...

NiNo dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

sarımutfak-hande dedi ki...

slm canım
iadei ziyarete geldim.
aşuren harika ellerine sağlık,allah kabuletsin.
yine beklerim hayatım
öptüm
sevgilerimle

ebrulitatlar dedi ki...

Elif'cim a�uren nefis g�r�n�yor. Ellerine sa�l�k. Allah kabul etsin. Sevgiler..

ebruakin dedi ki...

Selamlar Elif Hanım,
Ziyaretiniz ve nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Sizin aşureniz de nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.
Ben de daha zor oluduğunu düşünüp, hiç denemeye niyetlenmemiştim şimdiye kadar. Hata etmişim. :)
Görüşmek dileğiyle.
Sevgiler...