18 Eylül 2007 Salı

ÇİLEK RÜYASI

Merhaba…Uzun zamandır bu siteyi hazırlayabilmek için uğraşmaktayız. Aslında son derece zevkli bir uğraş oldu benim için;yeni tarifler denedim,sürekli yaptığım yemekleri bile daha bir özenli yapar oldum ve en güzeli de (ve dışardan en çok dikkat çekeni) elimde fotoğraf makinesi mutfaktaki her şeyin fotoğrafını çektim. Tabi bu zevkli anların zor kısımları da oldu ve olacak. Evde 3 kişiyiz ve kardeşimi saymasak da olur çünkü hiç denecek kadar az yer :)) Hal böyle olunca yemek yapıp yemekten yakında hiçbir kıyafetimin içine sığamayacağım :)) Elbette bu siteyi hazırlamaya başlamadan önce de eve yemek yapılıyordu ama şimdi fotoğrafını çekebilmek için çok daha hızlı bir üretim içindeyim. Ve üretim çok olunca tüketim de çok oluyor :))) Bir diğer zor yanı ise yaptığım tarifleri ölçülendirmek. Ben annemden gelen bir özellikle her şeyi “göz kararı” yapan bir insanım. Ve ne hikmetse annemle benim göz kararımız birbirinin aynıdır :)) Annemden ölçüsüz tarifi alırım ve aynısını yapabilirim. O yüzden de burada sizinle paylaşacağım tüm tarifleri tekrar tekrar yapıp ölçülendirme yoluna gittim. Tariflerin hepsi denenmiş ve olumlu sonuçlar alınmıştır. Umarım siz de yaparken ve yerken benim kadar keyif alırsınız.




Bugünkü tarifimiz;çilek rüyası… İsmini ben koydum,başka bir yerde başka bir isimle karşılaşırsanız şaşırmayın :))) Geçtiğimiz yıllarda bir pastanede yemiştim ve tadı damağımda kalmıştı. İnternette dolaşırken resmi görünce “işte bu olmalı” dedim kendi kendime ve hemen tarifini alıp denedim,sonuç mükemmel,herkesten tam not aldı. Kuzenlerim de tatma şansını yakaladılar,önce üst kısmındaki süslemelerle dalga geçmeleriyle başlayan muhabbet mmmm sesleriyle son buldu :)) Elimde yeteri kadar çilek olmadığı için üzerini süslemek için çilek kalmadı,bu moral bozukluğu için de üzerini süslemek için alternatifler düşünmeye başladım,çilekli krem şantiyle bir şeyler yapabileceğimi düşündüm ama ne evde ne de sitedeki markette çilekli krem şanti bulamadım.Bir taraftan da işe yetişmeye çalıştığım için panik halde koşuşturup duruyordum ki,aklıma sade krem şantiyi çilekli pudingle renklendirmek geldi. Bir poşet krem şantiyi ambalajında belirttiği gibi hazırlayıp içine istediğim pembeliğe gelene kadar(nerdeyse yarım paket) çilekli puding koydum. Fena da olmadı,değişik bir aroma verdi. Ama o panik,acele ve moral bozukluğu içinde süslemelerini o kadar kötü yapmışım ki sonradan ben de hiç beğenmedim ve kuzenlere dalga konusu oldum :)))




Malzemeler :

Pandispanyası için :
1 su bardağı un
½ paket kabartma tozu
½ çay kaşığı tuz
6 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
½ su bardağı şeker
1 adet yumurta
1 paket vanilya
¼ su bardağı süt

Kreması için :
250 gram beyaz çikolata
¼ su bardağı su
350 gram çiğ krema
Süslemesi için :
1 kilograma yakın çilek
İsteğe bağlı olarak çilekli krem şanti

Yapılışı :

İlk olarak pandispanyamızı hazırlayalım.

Bunun için un tuz ve kabartma tozunu bir kapta karıştıralım.

Diğer tarafta tereyağı ile şekeri çırpalım.

Homojen bir hal alınca yumurta ve vanilyayı ekleyip karıştırmaya devam edelim.

Un karışımından ve sütten azar azar ekleyerek çırpmaya devam edelim.

Hamur hazır olunca yağlayıp un serpiştirdiğimiz 22 cm çapında kelepçeli bir kek kalıbına dökelim.

Önceden ısıtılmış 175°C de 20 dakikaya yakın üzeri renk değiştirene kadar(hiçbir zaman tamamen kızarmıyor) pişirelim.

Soğuduktan sonra kalıptan çıkaralım,kalıbı yıkayıp kurulayıp tekrar takalım.
Daha sonra çileklerin bir kısmını ortadan ikiye kesip,kesik yüzeyler kalıba bakacak şekilde pandispanyanın kenarına dizelim.

Kalan çileklerin de alt kısımlarını bıçakla düzleyip (dik durmalarını sağlamak için) pastanın orta kısmına düzgün bir şekilde yerleştirelim(sivri uçları yukarı bakacak ve kenardaki çileklerden daha yüksek olmayacak,eğer öyleyse alttan keserek kısaltabilirsiniz).
Bu işlemden sonra kremasını hazırlayalım.

Bunun için çikolatayla suyu bir kaba alıp Ben Mari usulü eritelim.

Çikolatayı soğumaya bırakıp kremayı fazla sert olmayan bir şekilde çırpalım.

Çikolata iyice soğuyunca (ağzınıza götürdüğünüzde sıcak gelmemeli) kremayla karıştıralım ve hemen çileklerin üzerine dökelim.

Krema ilk başta çok yumuşak görünüyor fakat çok hızlı bir şekilde donuyor.

Kremanın düzgün bir şekilde çileklerin arasına dolmasını sağlamak için kalıbı yavaşça masaya vurabiliriz.
Pastanın üzerini süslemek için çilek yada çilekli krem şanti kullanabilirsiniz.
Buzdolabında en az 4 saat beklettikten sonra kelepçeli kalıbımızdan çıkartalım(çıkartma işlemini kolaylaştırmak için sıcak suyla nemlendirilmiş bir bezle kalıbın dış yüzeyini silerek kremanın eriyip kalıptan ayrılmasını sağlayabilirsiniz).

Dilimleyerek servis yapalım.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: