21 Eylül 2007 Cuma

ERİKLİ KEK

Yan komşumuzun bahcesinden topladıgımız erikleri yemekle bitremeyecegimizi anladıgımda (biz tam bitirmek uzereyken surekli koca bir poşet daha erik geliyor) bu erikleri bir pastada kullanmaya karar verdim. İnternette yaptıgım uzunca bir arastırmadan sonra(cunku ilk defa erikli birşeyler yapcaktım) http://www.epicurious.com da buldugum tarifi denemeye karar verdim. Orjinal ismi plum streusel cofeecake oldugu icin kek olarak cevirdim ama daha cok tart havasında bir tarif oldu. Orjinal tarifi burada bulabilirsiniz. İlk defa yabancı dilde bir kaynaktan tarif hazırladım ve ilk olmasından kaynaklanan bir takım zorlukları oldu. Fırın ısısını santigrat dereceye cevirmek ve stick olcusunu kullandıgımız bir olcuye donusturmek icin biraz aratırma yapmam gerekti. Bunun dışında tarif ustunde de birkac degisiklik yaptım,hem kendi damaktadıma gore hem de evdeki malzemeye gore. Tereyag yerine margarin kullandım, hem tereyag tadını pek sevmedigimden hem de gram olcusunu pratik paket margarinlerle cok kolay ayarlayabildigimden. Tarifte gecen muskat denen kck hindistan cevizini ise hic kullanmadım. Sanırım cup olculeriyle bardak olculerimiz farklı oldugundan tarifte 9 inchlik kalıp(yaklaşık 23 cm) demesine ragmen benim hamurum 20 cm lik kelepceli kalıba tam denk geldi. Kıtır ust tabaka icin,daha onceden yaptıgım acıbadem kurabiyelerinin kalanlarını rondodan gecirerek hazırladıgım unu kullandım. Bu yuzden ceviz yerine de fındık kullandım,hatta bademli daha da guzel olurdu diye dusunuyorum. Kek tam 1 saatte pisti ve uzeri biraz fala kızardı,bir dahaki sefere 45-50. dakikadan sonra aluminyum folyo kapatmayı dusunuyorum,sizde oyle deneyebilirsiniz. Kek pişerken oyle muthiş kokular yayıyor ki; degil 1 saat 1 dakika beklemek bile mucize :))) Biz kendimiz balkona attık gene de dayanamadık. Keki fırından cıkar cıkmaz ılıkla sıcak arası bir kıvamda tattık. "Aman Allahım o ne muthiş lezzet" diye ozetlemek isterdim ama yeterli gelmez... Keke bayıldık,yemekten hemen sonra olmasına ragmen kocaman dilimler yedik. Kalanından eczaneye getirdigim dilimler icinse nerdeyse kavga cıkacaktı :))) Erik yerine şeftali veya elma da kullanılarak yapılabilecek hem misafirler icin ikram olabilecek hem de ziyaretlere goturulebilecek muthis bir tat. Bizim evde sık sık yapılacaga benziyor. Bir an once deneyin derim :)))



Malzemeler :

Keki icin :
115 gram tereyag ya da margarin
3/4 su bardagı toz şeker
2 adet yumurta
1+1/4 su bardagı un
1 cay kasıgı kabartma tozu
1 cay kaşıgı vanilya
1/2 cay kasıgı tuz
Kekin usutunu kaplayacak kadar murdum erigi (buyuklugune gore 5-10 adet)

Kıtır Ust Tabaka icin :
1 su bardagı un
1/2 su badagı esmer şeker
1/2 su bardagı fındık
85 gram tereyag ya da margarin
1 cay kaşıgı tarcın

Yapılışı :

Ilk olarak kıtır ust tabakayı hazırlayalım.
Bunun icin unu, şekeri, fındıgı, tarcını ve kucuk parcalara kesilmis margarini mutfak robotuna koyalım.
Kısa bir sure calıştırıp kırıklı parcalı bir gorunumu olacak şekilde tum malzemeyi biribirine karıştıralım.
Daha sonra kek hamurunu hazırlamaya gecelim.
Bunun icin oda sıcaklıgındaki margarin ile sekeri iyice cırpalım.
Seker eridikten sonra yumurtaları teker teker ekleyelip karıştırmaya devam edelim.
Her yumurta eklemede iyice karıştırmak gerekiyor.
Vanilyayı ekleyelim.
Tuz, kabartma tozu ve unu karıstırıp bu karışımın uzerine eleyelim.
Sadece tum malzemeler karışana kadar karıştıralım(uzun sreli cırpmaktan kacınalım).
Hamur bildigimiz kek hamurlarına gore cok daha kıvamlı oluyor.
Ben olculeri Turkceleştirmekten kaynaklanan bir sorun oldugunu duşunup endişelenmiştim ama sonu korktugum gibi olmadı.
Siz de un mikatarında hic bir degişiklik yapmayın.
Kelepceli kalıbımızı(20 cm lik) yaglayıp unladıktan sonra hamurumuzu dokelim,uzerini kasıkla duzeltelim.
Erikleri dilimleyip hamurun uzerine (tamamını kaplayacak şeklide) yerleştirelim.
Kıtır ust tabakayı eriklerin uzerine serpiştirelim.
175C de 1 saat pişirelim(ya da ortasına kurdan batırıp cıkarttıgımızda temiz olana kadar).
Piştikten sonra soguk veye ılık olarak servis yapalım.
Afiyet olsun.
Not : Tarifi aldıgım siteye gore bu kek ikram edilecegi gunden 1 hafta onca yapılabilir. İyice soguduktan sonra strec film ve aluminyum folyoya sarılıp derin dondurucuya kaldırabilir ve ikram etmek istenildiğinde 175C ya ısıtılmış fırında 35-40 dakika bekletip(fırın calışmadan) ılık veya soguk olarak servis yapılabilir.

Hiç yorum yok: